خانه / برترین جاذبه های گردشگری / جاذبه های ترکیه / معبد مذهبی دیدیما در کوش آداسی – ترکیه

معبد مذهبی دیدیما در کوش آداسی – ترکیه

معبد مذهبی دیدیما (Didyma) در کوش آداسی ، دومین معبد جهان باستان ، معبد معروف برای وحی است. که این معبد اختصاص داده شده به آپولو (Apollo) ، از ثروتمندترین و بزرگترین معابد ایونی (ایونیان ، گروهی از یونانیان بودند که هوش و جسارت بالایی داشتند) در خاک آناتولی بود. ساختمان معبد دیدیما بیش از ۱۵۰-۲۰۰ سال به طول انجامید و در عین حال آن بدون سقف بود. دوباره پس از ” شورش ایونیان”، بر روی خرابه های معبد یک کلیسا در طول دوره بیزانس ساخته شد. هر چند خرابه هایی که امروز می بینیم، سن قبل از مسیحیت هستند.
معبد مذهبی دیدیما (Didyma) در سراسر جهان یونانی برای وحی بود به طوری که در شهرت از دلفی (Delphi) هم پیشی گرفته بود (دلفی در یونان باستان اهمیت بسیاری داشته و پرستش‌گاه آپولو بوده‌ است).

پس از جنگ لاده (Lade War) بسیاری از کشیش ها از معبد فرار کردند یا توسط اسکندر کشته و معبد دیدیما ، معبد بی اهمیت تا زمان روم باقی ماند. (جنگ لاده در سال ۴۹۴ پیش از میلاد با حمله سپاه ایران به فرماندهی داریوش هخامنشی به بخشی از قلمروی یونان باستان صورت گرفت که یکی از نتایج آن بازپس‌گیری شهر یونیه بدست سپاه ایران بود.)

چگونه به معبد مذهبی دیدیما برویم ؟ : دیدیما در ۷۵ کیلومتری جنوب کوش آداسی واقع شده است و هیچ حمل و نقل عمومی از کوش آداسی مستقیم به معبد دیدیما وجود دارد. برای رسیدن به دیدیما ، می توانید با مینی بوس به سوکه (Soke) بروید و بعد از آنجا با اتوبوس به دیدیما بروید و یا با تورهای گردشگری به دیدیما بروید ، هر آژانسی در کوش آداسی شما را به راحتی به پرینه (Priene) ، میلتوس (Miletus) و دیدیما (Didyma) می برد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *